Blogberichten, Persoonlijk

Recensie 5 Seconds of Summer

Hoihoi!

In dit blog ga ik vertellen wat ik van het concert van 5 Seconds of Summer vond. In dit bericht kort ik de bandnaam af tot 5SOS! Dit is ook hun echte officiële afkorting.

Ik zal eerst even vertellen hoe ik het ticket heb gekocht. Nou, dit was echt op het nippertje. Ik ben al heel lang fan van 5SOS, en ik wilde altijd al een keer naar een concert van ze. Maar tot voor kort, wist ik niet dat ze naar Amsterdam kwamen. Hier wilde ik dan ook heel graag heen! Maar ja, ik kon er wel heen, maar ik zou dan de laatste trein missen naar huis, dus ik had geen vervoer terug.

Op maandag (5 november) zat ik in de klas, en mijn klasgenoot en vriendin Vianne begon over het feit dat zij wél naar 5SOS ging. Ze hypte me helemaal op, en ik was echt bereid een ticket te kopen. En toen kwam ook nog erbij dat ik op de terugreis mee kon rijden met Vianne en haar vader! En mijn moeder wilde me ophalen bij haar thuis, dus dat was helemaal perfect!

Nou, ik zat dus in de les, en ik had ook nog een ticket kunnen kopen van iemand die niet naar het concert kon. En dit concert was eigenlijk uitverkocht, dus ik heb echt geluk gehad!

Zodra we in de zaal waren, zochten we een plekje waar we konden staan. Dit was nog best lastig voor ons, omdat er steeds hele lange mensen voor ons stonden. Uiteindelijk vonden we opzich een prima plekje. Maar goed, het voorprogramma begon! De band genaamd “Lovelytheband” verzorgde dit. En ze waren écht goed! Ik geloof oprecht dat ze super veel nieuwe fans gecreëerd hebben, waar ik er zeker te weten één van ben geworden. Ik zeg het je; het is het zeker waard om hun muziek een keer te luisteren!

En dan nu.. 5 Seconds of Summer! Ik moet zeggen… GE-WEL-DIG. Eigenlijk geen woorden voor, haha. Hun vocals klonken eigenlijk nog beter dan de studioversies, en dat zie je niet vaak. Zoals jullie misschien wel weten, heeft 5SOS een nieuw album; Youngblood. Hier zongen ze dan ook de meeste nummers van. Maar ook zongen ze de classics, zoals Amnesia, She’s so perfect en Jet black Heart.

Ook vond ik de belichting heel erg bij de band passen. Het was goed getimed, en de kleuren pasten ook goed bij hun stijl. Het was ook niet teveel, want bij sommige concerten zie je bijna niets meer door het mega snelle schakelen van de kleuren en soorten lichten.

Het geluid stond ook niet té hard, waardoor je eigenlijk geen last kreeg van je oren (uitgezonderd van de gillende fangirls natuurlijk)

Al met al; dit concert was onvergetelijk, en echt een once in a lifetime belevenis. Echt, super vet.

1 thought on “Recensie 5 Seconds of Summer